start Kobiety 5 pomysłów na strój do pracy. Bądź modna w biurze

5 pomysłów na strój do pracy. Bądź modna w biurze

1 2846

Powiedzmy sobie szczerze, wciąż mamy problem z dobraniem odpowiedniego stroju do pracy. Coraz częściej widujemy kobiety w źle dobranych strojach, co może mieć negatywne odbicie, zwłaszcza gdy mamy styczność z klientami. Nasz wizerunek jest niejako wizerunkiem firmy. Dlatego, aby uniknąć wszelkich wpadek w tym zakresie i być na bieżąco z najnowszymi trendami, przedstawiamy kilka pomysłów na to jak dobrze wyglądać w pracy.

1. Jak dobrać strój do stanowiska i miejsca pracy?

Jako pracownik, chcąc nie chcąc, jesteś wizytówką danej firmy. Ubierając się do pracy musisz kierować się również tym, czym zajmujesz się w danej firmie. Wiadomo, że jeśli pracujesz w magazynie to garsonka i szpilki są Ci niepotrzebne. Jeśli natomiast masz stały kontakt z klientami, Twój ubiór musi być do tego odpowiedni. Dużo łatwiej jest skomponować stój do pracy, jeśli mamy odgórne wytyczne pracodawcy. Mamy wówczas jakiś punkt zaczepienia. Generalnie powinniśmy ubierać się stosownie do miejsca, w którym pracujemy (bank, biuro, korporacja) i do zajmowanego stanowiska (doradca, kierownik, dyrektor). Ubieramy się również adekwatnie od prestiżu miejsca, w którym pracujemy.

2. Spódnica, garsonka czy spodnie?

Najlepiej prezentuje się spódnica. Długością powinna sięgać do kolan lub nawet je zasłaniać. Krój spódnicy powinien być prosty, bez żadnych udziwnień – duży wybór spódnic do pracy oferuje domodi.pl. Ważne aby były matowe. Błyszczące rajstopy w miejscu pracy są nieodpowiednie.

Jeśli decydujemy się na spodnie, nie powinny być to jeansy. Postawmy na eleganckie spodnie w kanty. Nie mogą być obcisłe. Bardzo dobrze wyglądają spodnie stylizowane na dzwony, lekko rozszerzane w dole. W kwestii koloru nie ma tu zbyt dużego pola do manewru, może być nim tylko granatowy lub szary.

Garsonka jest bardziej odpowiednia dla osoby na wysokim stanowisku (dyrektor, prezes). Można ją zastąpić innymi ciekawymi elementami tzn. do spódnicy możemy dobrać luźną białą bluzkę, bądź stylowy sweterek z miękkiego materiału.

Spódnica, spodnie i garsonka do pracy

3. Bluzka, koszulka i marynarka do tego?

Oczywiście nierozerwalną częścią służbowego ubioru jest biała bluzka z długimi rękawami i kołnierzem. Powinna być ona dopasowana do sylwetki, nie może się ona ani opinać, ani sprawiać wrażenie pożyczonej od starszego brata. Bardzo ładnie i elegancko prezentują się również bluzki ze zwiewnego materiału, zapinane na nadgarstku, z wiązaną kokardką pod szyją. Takie bluzki zazwyczaj sięgają do pupy dlatego nie trzeba się martwić, że odsłonimy to i owo, nie potrzebujemy ubierać dodatkowo biżuterii gdyż są bardzo wyraziste i nie potrzebują dodatkowych ozdób.

Marynarka powinna mieć długie rękawy i prosty krój. Preferowany kolor to granatowy lub szary. Jeśli możemy sobie pozwolić na odrobinę ekstrawagancji, ubierzmy marynarkę z kołnierzem i rękawami w innym kolorze np. białym. To świetnie rozświetla ubiór i wygląda bardzo stylowo.

Koszula, bluzka i żakiet do pracy

4. Jakie buty do pracy?

Buty winny być pełne, zakrywać palce i pięty. Długość obcasów również należy dostosować do piastowanego stanowiska. Jeśli dużo chodzimy, lepiej nie szaleć z wysokimi obcasami bo nogi szybko się zmęczą. Najlepiej prezentuje się but na niższym obcasie, w stonowanych kolorach z eleganckimi klamerkami lub lakierki. Absolutnie nie zakładamy balerinek.

Eleganckie buty do pracy

5. Jaką biżuterię wybrać do pracy?

W tej kwestii musimy pamiętać o zachowaniu umiaru. Nie możemy się świecić jak choinka. Biżuteria w pracy powinna być delikatna i elegancka. W dobrym guście jest założenie jednego, góra dwóch niewielkich pierścionków, cienkiego łańcuszka z wisiorkiem i nie dużych kolczyków. Kolorystycznie też trzeba uważać, najlepiej wygląda biżuteria złota lub pozłacana. Żadnych kolorowych korali czy masywnych kolczyków. Do marynarki lub bluzki możemy przypiąć delikatną broszkę.

Biżuteria do pracy

Odpowiedni strój do pracy do podstawa i trzeba do niego przywiązywać odpowiednią wagę, bo ma to duże znaczenie i dla nas i dla firmy, w której pracujemy. Nie zawsze wymagany jest od nas sztywny dress code, ale gdy mamy styczność z ludźmi, dobra prezencja to podstawa.