Jak konkurują ze sobą największe firmy transportowe na świecie?

1
4920
Samochód dostawczy na autostradzie

Mogłoby się wydawać, że z biegiem lat hasła ze słowem „najlepsza”, „najszybsza”, „najtańsza” przestaną przyciągać i nastąpi ogólne wypalenie wśród reklam, które każdego dnia docierają do setek tysięcy potencjalnych klientów. Tak się nie stało. Slogany ciągle mają się dobrze, ale firmy inwestując w reklamę poszły krok dalej. Dzisiaj modne jest promowanie swojej działalności u konkurencji, a właściwie to promowanie przez? konkurencję. Niemożliwe?

Kampania promocyjna firm transportowych musi być widoczna

Wszystko jest do zrobienia. Wystarczy konkretny, czasem chytry plan i ustalenie kampanii, która wcale nie musi dużo kosztować. Przekonała się o tym firma kurierska DHL i największe firmy transportowe na świecie, które padły ofiarą tzw. „trollingu” autorstwa wspomnianego już DHL. W wielu osobach wzbudziło to niesmak, poniżenie, irytację, ale najważniejszy efekt – skojarzenie marki – został osiągnięty. O czym mowa?

Paczki DHL dostarczała konkurencja

Plan był prosty – dotrzeć do potencjalnego klienta z informacją, że to właśnie DHL jest najszybszą marką na świecie. Reklamy w radio, gdzie można było powiedzieć o szybkości nie do końca budził wyobrażenie. Grafika na billboardzie też nie do wszystkich dotrze. Fachowcy od reklamy postanowili skorzystać z oferty konkurencyjnych firm i zlecili im dostarczenie paczki w wyznaczone miejsce. Bowiem nic nie zrobi nam tak wielkiej reklamy, jak promowanie nas przez konkurenta z branży.

Jak wykorzystać konkurencję do promocji?

Firma DHL przygotowała wielkie kartonowe pudła z powierzchnią termoaktywną. Pudła zostały schłodzone do minus czterech stopni Celsjusza, co sprawiło, że stały się czarne i nie posiadały żadnego logo. Potem zostały przekazane kurierom największych firm transportowych na świecie, by dostarczyć je w konkretne miejsce. Dopiero po wyciągnięciu paczek z samochodu i podnoszenia się temperatury opakowania, przybierało one charakterystyczne dla firmy DHL kolory. Wraz z przybieraniem koloru pojawiał się też napis w języku angielskim: „DHL jest szybsze”.

Tym sposobem kurierzy konkurencji promowali markę zupełnie nieświadomie. W filmie nagranym ukrytą kamerą widać nie tylko przygotowaną wcześniej paczkę. Ukazani są też kurierzy konkurencji mający problem z transportem paczki. Jeden z nich ledwo mieści się z nią do windy, inny zaś ma kłopot z zejściem po schodach.

Akcja w sieci dla promocji firmy

Kampania odbiła się szerokim echem zarówno wśród firm, jak i ich klientów. Film zamieszczony w sieci dał się poznać milionom internautów. Umieszczenie go na popularnym portalu społecznościowym sprawiło, że po raz kolejny o firmie było głośno, co z pewnością przełożyło się na ruch.

Dziś zarówno największe firmy transportowe na świecie, jak i lokalne biznesy powinny promować się w sieci, bowiem dzisiejsze czasy pokazują jasno – nie ma cię w sieci, nie istniejesz dla klienta. Oczywiście samo istnienie nie gwarantuje sukcesu. Trzeba być też aktywnym i wiedzieć jak się sprzedać. Ale to już zadanie naszego działu marketingu i reklamy jaki dla nas pracuje.

1 KOMENTARZ

  1. Hahahaha czytałam już gdzieś o tym! Trzeba przyznać, że jest to jedna z lepszych akcji marketingowych o jakich słyszałam.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj