Konto osobiste z bankowością mobilną. Który bank ma najlepszą aplikację?

1
1979
osoba korzystająca ze smartfona

Smartfony towarzyszą wielu z nas każdego dnia przez wiele godzin. To właśnie za ich pomocą: poszerzamy wiedzę, odnajdujemy rozrywkę, komunikujemy się ze znajomymi oraz pracujemy. Często też wykorzystujemy je do zarządzania finansami za pomocą bankowości mobilnej. Sprawdziliśmy, który bank ma najlepszą aplikację przeznaczoną do tego!

Czym jest bankowość mobilna?

Bankowość mobilna to możliwość dostępu do konta bankowego oraz zarządzania nim za pomocą urządzenia mobilnego (telefonu, tabletu) wyposażonego w dostęp do internetu. Bankiem, który jako pierwszy umożliwił swoim klientom korzystanie z tej formy zarządzania rachunkiem, był Wielkopolski Bank Kredytowy (dziś znany jako Bank Zachodni WBK) poprzez SMS oraz WAP. Był to 1999 rok. 5 lat później nastąpił kolejny przełom. Raiffeisen Bank Polska wprowadził aplikację mobilną, na której wzorowały się inne banki. Dzisiaj są one dostępne we wszystkich instytucjach. Konta bankowe z nowoczesną aplikacją porównasz na bankier.pl/smart/konta-bankowe, by znaleźć najbardziej atrakcyjną ofertę. Na jakie banki warto zwrócić uwagę podczas analizowania propozycji? Jakie aspekty bankowości mobilnej powinny być ważne?

Które banki mają najlepsze aplikacje mobilne?

Nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie o to, które banki mają najlepsze aplikacje mobilne, ponieważ wiele zależy od użytkowników i ich potrzeb. Warto jednak wiedzieć, że w sieci można znaleźć testy poszczególnych aplikacji bankowych oraz ich funkcjonalności. Zazwyczaj sprawdzane są w nich aspekty takie jak: opcje logowania, wygląd ekranu startowego, możliwość dokonania transakcji różnego typu i zrządzania ustawieniami kart oraz kont, unikalne funkcjonalności, a także prostota i wygoda korzystania z aplikacji. Które banki mogą pochwalić się bardzo dobrą zdaniem użytkowników aplikacją mobilną? Są to np.:

    • ING Bank Ślaski,
    • PKO BP,
    • mBank,
    • Millenium,
    • Santander,
    • Bank Pekao,
    • Getin Bank,
    • BNP Paribas,
    • Alior Bank,
    • Nest Bank.

Warto zaznaczyć, że katalog dobrych aplikacji mobilnych banków nie jest zamknięty, jednak te cieszą się szczególnym zainteresowaniem i są chwalone przez osoby, które z nich korzystają za swój design oraz funkcjonalność.

Na jakie aspekty bankowości mobilnej użytkownicy zwracają największą uwagę?

Wspomniano wcześniej, na jakie aspekty zawraca się uwagę podczas oceny aplikacji mobilnych banków. Warto nieco je rozszerzyć. Dla użytkowników bardzo ważne są aspekty takie jak sposób logowania (im, więcej dostępnych, tym lepiej: PIN, odcisk palca, Face ID), stan konta przed zalogowaniem oraz pozostałe funkcjonalności, do których można mieć dostęp w tym czasie – może być to m.in. kod BLIK, przelew na telefon czy kontakt z bankiem. Podczas doboru wygodnej aplikacji warto także sprawdzić jakiego typu przelewy można dokonać za pośrednictwem aplikacji (zwykły, natychmiastowy, walutowy, podatkowy). Ważne jest, by w aplikacji można było zarządzać ustawieniami karty, wraz z jej zastrzeżeniem, oraz konta. W wygodnym oprogramowaniu możliwe jest także aplikowanie o nowe produkty. Dodatkowymi, praktycznymi funkcjami, które często udostępniane są użytkownikom aplikacji mobilnych, mogą być także: edycja zleceń stałych, doładowanie telefonu, gier oraz multimediów, BLIK zbliżeniowy, wymiana walut, otwieranie kont za pomocą selfie, funkcja automatycznego oszczędzania, płatności na autostradach, za miejsca parkingowe oraz bilety komunikacji publicznej, rabaty, płatności na cele charytatywne, podgląd stanu kont w innych bankach, podgląd stanu PPK i PPE oraz dostęp do e-administracji i biura maklerskiego. Banki wychodząc naprzeciw oczekiwaniom i potrzebom swoich klientów, wciąż ulepszają aplikacje mobilne oraz wprowadzają dodatkowe funkcje, by jeszcze bardziej ułatwić korzystanie w oprogramowania, jak i zachęcić do instalowania aplikacji.

Komu potrzebna jest aplikacja mobilna banku?

Banki zachęcają swoich klientów do korzystania z aplikacji mobilnych. Warto jednak przed ich zainstalowaniem zastanowić się, czy oprogramowanie tego typu jest potrzebne, czy będzie się korzystać z banku w sposób tradycyjny bądź przez stronę internetową. Należy jednak podkreślić, że dobrze jest spróbować przekonać się do tej formy zarządzania rachunkiem, doskonale sprawdzi się dla każdego – jest ona nie tylko łatwa i intuicyjna w obsłudze, ale i bezpieczna. Dodatkowo smartfona większość z nas ma zawsze przy sobie, dzięki czemu można szybko sprawdzić stan konta czy wykonać przelew. Rozwiązanie to pozwala na bieżące kontrolowanie salda konta, co może być szczególnie przydatne podczas zakupów np. w centrum handlowym przed świętami. Aplikacje mobilne banków pozwalają także na stały dostęp do pieniędzy – można dzięki nim zapłacić czy wypłacić gotówkę BLIK-iem.

1 KOMENTARZ

  1. Ja mam konto w ING i jestem przyzwyczajona do ich aplikacji, w związku z czym inne mniej mi się podobają, choć nie wykluczam, że mogą być tak samo dobre, jak nie lepsze.

Skomentuj Doris Anuluj odpowiedź

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj