start Finanse Jak zwiększyć sprzedaż w firmie?

Jak zwiększyć sprzedaż w firmie?

1 743

Nie jesteśmy w stanie oszukać prostej matematyki. Aby firma mogła zarabiać, produkty muszę być sprzedawane. Istnieje wiele sposobów, które mogą się do tego przyczynić. Ja chciałbym się w tym momencie skupić na tych, które zależne są od ludzi i wiążą się z ich umiejętnościami miękkimi, ponieważ wielu pracodawców zapomina jak ważne kluczowe są to elementy na drodze do sukcesu.

Dobra komunikacja z klientem

Klienci mogą wybierać naszą firmę nie tylko dlatego, że nasz produkt jest najtańszy. To nie prawda, że zawsze obniżenie cen sprawi, że sprzedaż w firmie wzrośnie. Często jesteśmy bowiem w stanie zapłacić nawet więcej, jeśli ktoś wzbudza nasze zaufanie. Ostatnio miałem okazję być na profesjonalnym szkoleniu sprzedażowym akademii 4change (www.4change.pl), na którym również temat komunikacji został dobrze poruszony. Zdaniem prowadzącej ważne jest nie tylko zdobywanie nowych klientów, ale również utrzymywanie kontaktu ze starymi. O ich względy i pamięć również musimy zabiegać, jednak powinny być to relacje partnerskie, a nie nachalna reklama.

Komunikacja w firmie

Na wysokość sprzedaży ma również wpływ zgranie zespołu, które się nią zajmuje. Okazuje się, że dobra komunikacja często nie jest czymś oczywistym i należy nad nią długo pracować. Dotyczy to oczywiście również pracodawcy, którego polecania i uwagi muszą być jasne i zrozumiałe. Tylko dobrze zgrany team jest w stanie osiągnąć zamierzony cel w określonym czasie.

Praca i notowanie

Właściwy system motywacji

Wiele osób stosuje kary, by zmobilizować swoich sprzedawców do uzyskiwania jak najlepszych wyników. Moim zdaniem nie jest to najbardziej efektywny sposób. W wielu przypadkach, choć nie zawsze, negatywny stres może obniżyć wyniki sprzedażowe, a także może wprowadzić nieprzyjemną atmosferę w firmie. Odpowiedni system motywacji pozwala na właściwe zmotywowanie pracowników. Pamiętajcie, że nie zawsze muszą to być pieniądze. Często również uwaga szefa, urlop czy ciekawsze zadania mogę być równie mobilizujące.

Dostosowanie się do zmian

Nie możemy ciągle opierać się na jednym zestawie założeń, ponieważ rynek i potrzeby klientów ulegają ciągłym zmianom. Musimy starać się więc dopasowywać nie tylko własne produkty to tych przeobrażeń, lecz również swój sposób komunikacji z klientem. W innym wypadku konkurencja nas wyprzedzi. Nastawienie na innowacje i rozwój są jak najbardziej pożądane.

Ludzie są najważniejsi

Jaka jest konkluzja? Nie możemy opierać się tylko i wyłączeni na strategiach obniżania cen. Naszym największym kapitałem jest zespół ludzi, którzy po odpowiednim wyszkoleniu będą nie tylko sprzedawcami, ale też ambasadorami marki, z którą się utożsamiają. Dobry marketing polega teraz nie na sprzedaży produktów, lecz na sprzedaży całego stylu życia, który się z nimi wiążę. Jeśli nasi pracownicy potrafią rozmawiać z klientami, to stanie się to faktem również w naszej firmie.